09.07.2021

Agnieszka Oleksyn-Wajda dla Rzeczpospolita

Sektor mody stanowi jednÄ… z branż, która szczególnie boleÅ›nie odczuÅ‚a skutki przetaczajÄ…cej siÄ™ przez Å›wiat pandemii koronawirusa.

Problemy, z jakimi zmaga siÄ™ obecnie rynek mody, i z jakimi bÄ™dzie mierzyÅ‚ siÄ™ jeszcze w najbliższej przyszÅ‚oÅ›ci, wynikają m.in. ze specyfiki branży, a w szczególnoÅ›ci jej wielopÅ‚aszczyznowych powiÄ…zaÅ„ wewnÄ™trznych i zewnÄ™trznych. UderzajÄ…c w sektor mody pandemia uderzyÅ‚a jednoczeÅ›nie w galerie handlowe, reklamÄ™ i marketing, logistykÄ™ czy transport, a jej bolesne skutki dotyczÄ… zarówno produkcji, jak i sprzedaży. Wiele negatywnych konsekwencji tej sytuacji dopiero da o sobie znać w najbliższej przyszÅ‚oÅ›ci.

O paraliżu produkcyjnym, zamkniÄ™tych sklepach, sytuacji pracowników sektora fashion, wzroÅ›cie sprzedaży e-commerce, polaryzacji biznesu dla Rzeczpospolita pisze Agnieszka Oleksyn – Wajda z ROA Rasiewicz Oleksyn & Associates (Firma w Kryzysie – Przewodnik branżowy).

W publikacji zostaÅ‚y przedstawione również wnioski dotyczÄ…ce kierunków, w jakich przedsiÄ™biorcy z sektora mody powinni podążać.

Poza strategiÄ… sprzedaży omnichannel, rozwojem nowych technologii, trendem, który nadaje kierunku rozwojowi przemysÅ‚u mody w publikacji zostaÅ‚ omówiony zrównoważony rozwój oraz transformacja w kierunku gospodarki obiegu zamkniÄ™tego z uwzglÄ™dnieniem strategii UE w tym zakresie oraz oczekiwaÅ„ konsumenta.

Zapraszamy do lektury!

09.07.2021